Gruvtruckar
Batteridrivna och diesel-elektriska gruvtruckar från SANY för industri och gruvdrift.
Produkter
Elektrifierade gruvtruckar – batteridrivna och diesel-elektriska truckar från SANY
Nordkust erbjuder ett noga utvalt sortiment av elektrifierade gruvtruckar från SANY – både batteridrivna och diesel-elektriska truckar. Dessa tunga elfordon är utvecklade för att möta höga krav på lastkapacitet, effektivitet och hållbarhet inom gruvdrift och tung industri. Med avancerad teknik, låga driftskostnader och minskad klimatpåverkan är de ett modernt och tillförlitligt val för framtidens materialtransporter. Samtidigt bidrar tystare drift, mindre vibrationer och utsläppsfri körning till en säkrare och hälsosammare arbetsmiljö.
Eldrivna gruvtruckar – batteridrivna transporter för gruvor och industrier
Våra batteridrivna gruvtruckar är ett effektivt och hållbart val för materialtransporter inom gruvområden och industrier. Kombinationen av hög lastkapacitet, 60- respektive 72 ton, och låg nettovikt gör maskinmodellen optimal på vägar som är för tuffa för lastbilar.
Elmotorns omedelbara vridmoment ger stark dragkraft, medan regenerativ bromsning och snabbladdning säkerställer hög tillgänglighet och låg energiförbrukning. Tack vare färre rörliga delar minskar också behovet av underhåll och reservdelar, vilket sänker de totala driftkostnaderna över tid. Utöver att minska de fossila utsläppen och sänka bullernivån, bidrar dessa eldrivna gruvtruckar till en förbättrad arbetsmiljö för förarna.
Diesel-elektriska truckar – kraft och räckvidd för utmanande gruvtransporter
De diesel-elektriska hybridtruckarna är utvecklade för att hantera de mest krävande körningarna. Genom att kombinera en kraftfull dieselmotor med en elektrisk drivlina utnyttjas bränslet mer effektivt, vilket minskar både utsläpp och bränsleförbrukning – utan att göra avkall på prestanda.
Med hög dragkraft, lång räckvidd och anpassad konstruktion för utmanande körvägar är dessa hybridtruckar ett tryggt val för verksamheter som vill minska sin klimatpåverkan men fortfarande kräver maximal effekt. Den förbättrade energieffektiviteten innebär också en lägre totalkostnad per transporterat ton, särskilt vid längre driftcykler i tuff terräng.